2/9: Registrace domény a webhostingu
Název
Před registrací domény byste si měli pečlivě rozmyslet, jak svůj web pojmenujete.
- Budujete osobní značku?
Je vaše osoba spojena s produkty, které chcete prodávat? Pak zvažte vložení svého jména a příjmení do názvu: jmenoprijmeni.cz (pokud se nejmenujete Petr Novák nebo David Nguyen) nebo fotografie-kaja.cz
- Budujete firemní značku?
Pak eshop pojmenujte po své firmě, stejně jako jsme udělali my v případě mementerra.cz
- Máte jasně danou kategorii zboží?
Pokud jste si na základě minulé kapitoly například sepsali, že budete prodávat použité knihy, můžete svůj eshop pojmenovat tak, aby tuto činnost vystihl: www.pouziteknizky.cz. To je mimochodem také web, který jsem vytvořil právě pro účely tohoto návodu a na kterém budu ilustrovat různé postupy.
Doména a webhosting
V začátcích Mementerry jsme náš eshop hostovali na Ebola.cz – navzdory kontroverznímu pojmenování jsme byli s jejich službami spokojeni. Až později jsme kvůli vysoké návštěvnosti webu přešli ke Cloudways. Kdybychom ale v našich začátcích vybírali znovu, vybrali bychom hosting u Wedosu.
Výhodou Wedosu je nízká cena, rychlá zákaznická podpora i instalátor aplikací, díky kterému nainstalujete WordPress na několik kliknutí. Oproti zmiňované Ebole není tak přehledný a jejich zastaralý design by vás mohl odradit, ale co se týče funkčnosti, rychlosti a hlavně té ceny, jednoznačně vyhrává. Navíc je v Česku jedním z nejoblíbenějších webhostingů a najdete tak k němu spoustu návodů.
Srovnání více různých webhostingů najdete v kompletním PDF průvodci založením e-shopu, který jsem vydal v rámci svého projektu SellOnline.
Wedos | |
---|---|
Cena za rok | 508 Kč (příplatek za HTTPS započten) a s kódem WN2215WCTS získáte 50% slevu |
Rychlost (SSD?) | ano |
Kvalitní podpora | ano |
Instalátor aplikací | ano |
Přehlednost a snadnost ovládání | ne |
Neomezený počet emailů | ano |
Pravidelné zálohy | ano, týdenní |
V tomto návodu budeme pokračovat s hostingem u Wedosu. Proces registrace je však u většiny portálů podobný, často možná i o něco jednodušší.
- Jako první musíte koupit doménu. Přejděte na Wedos a klikněte na Registrovat doménu.
- V prvním kroku objednávky zadejte požadované jméno své domény a zatrhněte, že chcete webhosting NoLimit.
- Ve druhém kroku žádná nastavení neměňte, odsouhlaste podmínky a pokračujte dál.
- Ve třetím kroku vyplňte své údaje ve formuláři “Nový uživatel”.
- Ve čtvrtém kroku vyplňte všechny údaje majitele domény (vás) podle toho zda jste fyzická osoba nebo firma.
- Nyní vše zkontrolujte a dokončete objednávku.
- Po potvrzení objednávky se vám zobrazí stránka s tlačítkem “Objednat webhosting k této doméně”. Klikněte.
- Nyní objednáte webhosting. Zvolte možnost NoLimit, což je základní hosting za 25 Kč + DPH měsíčně, který vám bude stačit. Do objednávky si také přidejte i doplňkovou službu HTTPS za 10 Kč + DPH měsíčně, která je nutností pro bezpečnost vašeho eshopu. Do kolonky „Kód slevového kuponu“ vepište kupon WN2215WCTS, čímž získáte 50% slevu (pokud by nefungoval, můžete si na internetu najít jiný – do Googlu zadejte “kupon wedos sleva” a můžete i vyfiltrovat výsledky a zobrazit jen kupony z posledního měsíce, abyste našli platné kupony. Kód kuponu vložte do pole pro kupon a klikněte na Použít kupon. Pokračujte do dalšího kroku.
- Zkontrolujte si údaje a dokončete objednávku. Do emailu vám dorazí pokyny k platbě, případně ve vašem novém webhostingu přejděte do záložky Fakturace a v levém sloupci Objednávky. Zaplatit můžete převodem nebo kartou. A máte hotovo!
Emaily
S webhostingem u Wedosu také získáte možnost založit si emailové účty název@vašedoména.cz – rozhodně tu možnost využijte a oddělte tak svůj osobní a podnikatelský účet (to stejné udělejte s bakovním účtem, ale o tom se pobavíme později). Email si založíte tak, že přejdete ve Wedosu do záložky Webhosting, kliknete na název vaší domény a v levém sloupci poté na Nová emailová schránka.
Emaily poté budete moct kontrolovat z Wedos Webmailu. Doporučuji ale napojit si tento email do vašeho emailového klienta (Outlook/Thunderbird/Gmail), abyste vše měli hezky pohromadě.
Jakmile máte zakoupený webhosting s doménou, můžeme se pustit do instalace WordPressu! (To nejtěžší máte za sebou, uff!)
Rejstřík
Úvod
1. kapitola: Byznys plán
2. kapitola: Doména a webhosting
3. kapitola: Instalace WordPressu a doporučených pluginů
4. kapitola: Design & Brand
5. kapitola: Instalace WooCommerce a nastavení produktů
6. kapitola: Doprava
7. kapitola: Platby
8. kapitola: Administrativa
9. kapitola: Marketing
Bonus: Mindset a automatizace
Zajímavé. To mě láká také. I když už podnikám na živnosťák, přesto tohle je pro mě takové nové a líbí se mi to. Spíše by mě zajímala jedna věc. Co je to vlastně za typ v žl? tady jsou napsány obory, ale tak nějak tápu, co si teda nechat zapsat do žl, aby to bylo správně.
Jedná se o volnou živnost – maloobchod (pokud prodáváš zákazníkům B2C). Při registraci ŽL si ale můžeš zaškrtnout klidně všechny obory – nemusíš pak lítat na úřad kvůli rozšíření živnosti pokaždé, když začneš podnikat v novém oboru 🙂
Vítek
Super. Díky za info.
Moc se mi tohle líbí
To jsem moc rád 🙂
Díky moc za dosavadní kapitoly, myslím, že mi to dost píchne.
Zeptám se – Plánujete dokončit poslední 2 + bonus?
Zdravím, Aleši, jsem rád, že tento návod pomáhá 🙂 Na poslední kapitoly si brousím zuby již delší dobu a ne a ne se k nim dostat. Hromadí se ale dotazy, kdy už to bude, a tak si dávám deadline konec září 😉 Jakmile budou hotové, dozvíte se o tom např. v týdenním newsletteru.
Jo
Taky přemýšlím, že bych začal podnikat přes internet, ale zrovna založení internetového obchodu mi příjde hodně náročné. Na https://ideaclub.cz/media/jak-zacit-podnikat-na-internetu jsem se dočetl o copywritingu a myslím, že to by pro mě bylo vhodnější. Psaní mě totiž baví a nevíc nemám kapitál na eshopové řešení a hlavně nějaké věci do skladu.
Ahoj, založení eshopu rozhodně není nejjednodušší cesta, jak začít podnikat. Výhodou je vysoká škálovatelnost, kdy se ti věnované úsilí může mnohonásobně začít vracet, zatímco u copywritingu budeš stále vyměňovat čas za hodinovou sazbu, která bude tvým limitem. Každému vyhovuje něco jiného a nejde říct, co je lepší a co horší. Držím ti palce, ať už začneš podnikate v čemkoliv! 🙂
Děkuji za článek, ale mám jeden zásadní problém. Vytvořím produkt, ale v obchodě je potom ten produkt obsažen celý. Tak že není důvod, aby si jej někdo stahoval. Jde mi o to, že bych chtěla nabízet povídky, ale netuším, jak mam udělat to, aby se zájemce k té povídce dostal, kam ji mám nahrát? Dokážete mi poradit?
Dobrý den, nejsem si jistý, že rozumím vaší otázce. Chcete, aby produkt (povídka) nebyl dostupný celý, ale dorazil zákazníkovi až po zakoupení? V tom případě k tomu slouží toto nastavení produktu, kam nahrajete příslušný soubor: http://prntscr.com/xgnmk0
Dobrý den, chci si založit e-shop s jedním druhem potraviny. Vztahují se na potraviny nějaká speciální omezení ? Např. Můžu je vyrábět v domácích podmínkách ?
Dobrý den,
eshop postavit umím, ale v právu se tolik nevyznám. Na tuto otázku vám tedy nedokáži odpovědět. Doporučuji konzultovat s odborníky 🙂 Přeji vám hodně štěstí.
V.
Dobrý večer
se zájmem jsem si celý článek Měl bych dotaz ohledně nastavení, chci prodávat digitální produkty, konkrétně autorské fotografie, textury apod.
V současné době toto dělám přes např shutterstock ale prodeje jsou malé a vlastně dostávám jen provizi. Potřeboval bych vědět jak je to s nahráváním souborů ke stažení. Osobně bych upřednostnil, kdyby obchod nasměroval po zaplacení zákazníka na uložiště (jedno jaké), kde je soubor uložen.
Vemte si že fotka o rozlišení 20mpx může mít i 20Mb což by asi dost omezilo množství produktů, děkuji
Děkuji za Vaši práci a úsilí s vytvořením tohoto webu. Přeji Vám hodně štěstí a radosti v dalším podnikání. 🙂
Dobrý den, přes jaký modul propojím woocomerce s divi?
Děkuji
David Slevinský
Dobrý den,
na to není potřeba žádný modul. WooCommerce je samostatně fungující plugin (umožňující prodejní funkce webu), Divi je samostatně fungující šablona (umožňující snadné stavění stránek). Můžete je používat nezávazně na sebe nebo je mít aktivované zaráz.
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, kolik produktů dovolí plugin WooCommerce v bezplatné verzi? Mám jiný plugin a ten jich dovolí pouze 10 🙁
Děkuji
Dobrý den, WooCommerce má limit 3600 produktů, ale jde to zdarma skrze kód navýšit. Takže se žádného omezení bát nemusíte. 🙂 Omezením při velkém množství produktů bude jedině rychlost webu.