Zpět na blog

5/9: Instalace WooCommerce a nastavení produktů

Instalace WooCommerce

Jaký by to byl eshop bez produktů ke koupi? Je čas nainstalovat plugin, díky kterému budete moct směňovat zboží za penízky. K tomuto účelu použijeme populární plugin WooCommerce, který je zdarma a splní vše, co potřebujeme.

Přejděte do záložky Pluginy -> instalace pluginů. Vyhledejte WooCommerce, nainstalujte ho a aktivujte. Načte se vám průvodce nastavením tohoto pluginu.

V prvním kroku nastavte adresu, základní měnu a typ produktů, které chcete prodávat (virtuální / fyzické).

woocommerce 1 min

V druhém kroku si vyberte typy platebních metod. Můžete využít např. Bankovní převod, dobírku nebo Paypal. Pro přijímání platebních karet doporučuji platební bránu GoPay, kterou na svůj eshop přidáte pomocí pluginu Woo GoPay Inline platební brána od toret.cz.

Nastavení WooCommerce 2

Ve třetím kroku nastavte dopravu – pokud chcete posílat po celé České republice za jednotnou cenu (např. Českou poštou), zvolte možnost Paušální sazba a zadejte cenu. Pro posílání přes Zásilkovnu (doporučuji) si u Zásilkovny zaregistrujte účet a na e-shop přidejte příslušný plugin (např. WooCommerce Zásilkovna) opět z portálu toret.cz, který mám ozkoušený a jehož autor aktivně odpovídá na jakékoliv problémy, které byste mohli mít. Bezplatnou alternativu tohoto pluginu doporučuji v kompletním PDF průvodci založením e-shopu.

Nastavení WooCommerce 3

Základní nastavení je za námi a v levém menu se vám zobrazily nové záložky WooCommerce a Produkty. Přejděte do WooCommerce -> Nastavení a nastavte země, do kterých chcete prodávat, pokud jste plátci DPH, zaškrtněte povolení daní, zvolte, jestli chcete povolit používání slevových kupónů, nastavte formát měny a je to.

Nastavení WooCommerce 4

Plugin WooCommerce máme tedy nastavený. Je čas vytvořit první produkt!

Kategorie

Jestli plánujete prodávat více než jeden produkt, je dobré vytvořit si kategorie, do kterých produkty umístíte. Přejděte do Produkty -> Kategorie, vyplňte políčka a klikněte na Přidat novou kategorii. Název v URL je to, co uvidíte v adrese kategorie v prohlížeči (např. pouziteknizky.cz/kategorie-produktu/ebooky/).

Kategorie zboží

Virtuální zboží

Pokud hodláte prodávat virtuální zboží, třeba ebooky, ušetříte si mnoho práce s odesíláním fyzických zásilek a váš život bude pohodlnější. Protože je virutální zboží jednodušší na nastavení než to fyzické, projdeme si tento proces jako první. Jestli plánujete prodávat fyzické zboží, můžete tento krok přeskočit.

Klikněte na Produkt -> Vytvořit produkt.

Vyplňte název, popis, zvolte kategorii zboží a můžete nastavit 100% šířku stránky, aby se nezobrazoval sidebar, i když toto později upravíme v nastavení vzhledu celého webu, abychom to nemuseli klikat pokaždé, když přidáme nový produkt.

WooCommerce eshopové Produkty 1

Dále zaškrtněte okénko, že se jedná o virtuální produkt a produkt ke stažení, nastavte cenu, vyberte soubor (v našem případě jsem nahrál textový soubor o dvou řádcích, který jsem vytvořil), krátký popisek a produktovou fotku. Tu jsem vytvořil ve Photoshopu za pomocí ikonky stáhnuté z flaticon.com.

Velikost fotky jsem vytvořil 600×600 pixelů, protože výchozí nastavení udává poměr stran fotek produktů 1:1. Toto nastavení lze změnit ve Vzhled -> Přizpůsobení stránky -> WooCommerce -> Obrázky produktu.

WooCommerce eshopové Produkty 2

Tímto způsobem jsem vytvořil ještě další 4 testovací virtuální produkty, abych vyplnil prostor na stránce Obchodu a mohl si snadněji pohrát s designem.

WooCommerce eshopové Produkty 3

Fyzické zboží

Fyzické zboží se přidává obdobně jako virtuální, jen s několika málo rozdíly.

V záložce Sklad zaškrtněte, že chcete spravovat skladové zásoby tohoto produktu a poté zadejte, kolik jich máte na skladě. Můžete si i nastavit hranici, pod kterou když poklesne stav, přijde vám upozornění emailem. Také zvolte jinou kategorii produktu – např. fyzické knihy. Opět přidejte fotku a popisky.

WooCommerce eshopové Produkty 4

Dále nastavte hmotnost a rozměry produktu v záložce Doprava – toto se hodí, jestli plánujete outsourcovat dopravu externímu skladu nebo objednávky posílat do Uloženky/Zásilkovny přes nějaký plugin. Pokud se zásilkama budete sami chodit na poštu, jediný efekt tohoto nastavení bude ten, že se rozměry a hmotnost zobrazí zákazníkům v detailu produktu.

WooCommerce eshopové Produkty 5

Pokud chcete upravit pořadí, ve kterém se produkty zobrazují, v detailu produktu zabrouzdejte do záložky Pokročilý a zadejte číslo. Aby řazení fungovalo, je potřeba toto číslo vyplnit u každého produktu.

WooCommerce eshopové Produkty 6

Vzhled WooCommerce stránek

Načtěte si jednotlivé stránky, které chcete zobrazovat, tedy konkrétně Obchod, Košík, Pokladna, detail některého z produktů a u každé stránky klikněte na Přizpůsobit a poté WooCommerce.

Vzhled WooCommerce obchodu

Nejprve upravíme stránku Obchodu. V záložce Archives změníme počet sloupců na 4 a u tabletů na 2.

Vzhled WooCommerce stránek 2

2. Košík necháme tak, jak je.
3. Pokladnu upravíme v záložce Checkout. Skryjeme pole “další upřesnění k adrese”, protože v Česku je téměř k ničemu – pokud někdo chce k objednávce napsat číslo apartmánu, patro nebo jiné upřesnění, může to hodit do poznámky.
Nastavíme stránku Obchodních podmínek a Osobních údajů, které si nejprve vytvořte. Univerzální obchodní podmínky a podmínky ochrany osobních údajů pro eshopy si můžete stáhnout zde: Shoptet – dokumenty ke stažení.

Vzhled WooCommerce stránek 3

4. Nyní zkrášlíme detail produktu. V Customizátoru přejděte na záložku Single Product. Nastavíme Layout: Fullwidth, můžeme přeházet pořadí jednotlivých prvků, např. posunout popis produktu nad jeho cenu a také zaškrtněte “Enable Ajax Add To Cart” -> tím docílíte toho, že se zákazníkovi po kliknutí na tlačítko přidat do košíku nepřenačte celá stránka, což by bylo dost otravné.

Vzhled WooCommerce stránek 4

Dále můžeme měnit styl záložek i nastavení souvisejících produktů (Related products). Pokud byste chtěli nastavit tzv. Upsellové (doplňkové) produkty, např. ke knize papírová záložka za dalších 20 Kč, nastavíte to v detailu jednotlivých produktů v administraci.

Vzhled WooCommerce stránek 5

No a dále můžete aktivovat tzv. “floating bar”, neboli horní lištu s tlačítkem přidat do košíku, která vyjede, když zákazník scrollovat dolů a tím zvýšíme šanci šanci, že nakoupí, protože má tlačítko neustále před očima.

Vzhled WooCommerce stránek 6

Další doporučené pluginy

Pro jednodušší management / upgrade vašeho eshopu doporučuji následující pluginy:

WooCommerce Stock Manager
Umožní vám jednoduše spravovat skladové zásoby.

WooCommerce Stock Manager plugin

Loco Translate
Umožní vám zdarma překládat web do jiných jazyků.

WP Fastest Cache
Tento plugin zrychlí váš web pomocí cachování a dalších metod. Jednou ho nastavíte a je to, o vše je postaráno. Rychlost webu je rozhodujícím faktorem, jestli u vás někdo nakoupí, nebo ne, takže instalace cachovacího pluginu je nutnost. Toto je mé nastavení, ale pokud by se vám na webu něco rozbilo, doporučuji deaktivovat “Combine Js”.

WP Fastest Cache nastavení

Instagram Feed
Natáhne feed z vašeho instagramového profilu, takže na svém webu můžete zobrazit nejnovější fotky.

Rejstřík

Úvod
1. kapitola: Byznys plán
2. kapitola: Doména a webhosting
3. kapitola: Instalace WordPressu a doporučených pluginů
4. kapitola: Design & Brand
5. kapitola: Instalace WooCommerce a nastavení produktů
6. kapitola: Doprava
7. kapitola: Platby
8. kapitola: Administrativa
9. kapitola: Marketing
Bonus: Mindset a automatizace

Vít Aora

EMOČNÍ OČISTA: ZAČÍNÁME UŽ BRZY!

7. dubna 2024 začne skupinový online kurz emoční očisty.

Budeme se učit lépe pracovat s emocemi a čistit usazenou emoční zátěž, která blokuje přirozený proud naší energie a radosti. Společně se s pomocí funkčních technik osvobodíme od tlaku negativity a vplujeme do větší lehkosti a pohody.

 

Chcete zjistit více a být u toho?

Všechny informace najdete zde:

Vodopád emoční očista