Zpět na blog
[soundcloud id=’589361313′ height=’false’]

Někdy máme příliš mnoho voleb.

  • 4 jogurty za podobnou cenu s podobným složením. Který si koupím?
  • 8 knih osobního rozvoje, všechny si chci přečíst. Kterou začnu?
  • 12 úkolů v Todo listu, všechny stejně důležité. Do kterého se pustím?
  • 16 nápadů na nový blog post. Který sepíši?

Výsledkem je často paralýza, odložení akce a stres. Mnohokrát jsem se v poslední době nachytal, jak mi hlavou běhají obrazy mého todo listu a kalendáře a jak mě myšlenky na množství práce, kterou potřebuji zvládnout, stresují. A to hodně.

Jak to řešit?

Napadly mě dvě možnosti.

  1. Všechny úkoly si sepíši na papír a postupně budu jeden po druhém plnit, žádné přeskakování. Tento přístup mě v minulosti ale zklamal, protože před sebou stále vidím všechny ostatní úkoly a stres neustupuje.
  2. Vykašlu se na seznamy, popadnu první úkol, který se mi vybaví, když řeknu “hlavo, hlavo, který úkol je ten nejdůležitější?”, myšlenky na cokoliv jiného vytěsním a dám se do toho.

Druhá metoda se mi osvědčila a snad se osvědčí i vám. Je přímočará, agresivní, efektivní.

Díky meditaci jsem se naučil vyprazdňovat mysl a vyblokovat ty myšlenky, které zrovna nechci. Vyberu si tedy jeden úkol, myšlenky na všechny ostatní vytěsním, hecnu se a úkol splním. Todo list se zkrátil a já se cítím jako superman.

Místo prokrastinace si vyberte jednu jedinou akci a dejte do ni vše. Nedovolte přitom svým myšlenkám, aby vaši pozornost svedly k jiným úkolům. Pokud se tak stane, přehoďte pozornost zpět, stejně jako když si během konverzace s kamarádem uvědomíte, že čučíte na kolemjdoucího psa a že nemáte zdání, o čem vám Pepík povídá. Tím zabráníte stresu.

Teď je řada na vás

  • Až si nebudete moct vybrat knížku, sáhněte po té s nejhezčím obalem a čtěte.
  • Až se budete rozhodovat, na který předmět se šprtat jako první, vyberte si ten, který vás nejvíce odrazuje a šroťte.
  • Až vás bude sužovat hromada pracovních úkolů, vyberte si jeden, zavřete ostatní taby (ano, i Facebook) a začněte makat.
  • Až si nebudete moct vybrat partnerku, zkuste jednu a… no dobře, v tomto případě se raději zamyslete.

Chcete tipy pro vnitřní klid?

Připojte se k více než 6 000 odběratelům mého pátečního Mindset Newsletteru. Jednou za 14 dní získáte 5 praktických tipů pro váš seberozvoj.

optin form

Nech to jít:
3 týdny k emoční svobodě

Aktuálně můžete projít mým novým online kurzem práce s emocemi. Propustíte usazené emoce z minulosti, naučíte se zvládat emoční vlny, více přijímat sebe a své emoce a uvolníte se do života ve větší lehkosti, radosti a emoční vyrovnanosti.

Vít Aora

CHCETE TIPY PRO VNITŘNÍ KLID?

Přidejte se k více než 6 tisícům lidí a odebírejte MINDSET NEWSLETTER. Sdílím v něm vždy 5 krátkých tipů pro nastavení mysli, zkvalitnění života a skutečné sebepoznání.

🎁 Jako bonus získáte moji oblíbenou vedenou meditaci Energetický restart, která vám pomůže se za 11 minut kdykoliv přeladit do klidu lepší nálady.

formulář